Improvizační tréninky pro amatérská, ochotnická divadla a improvizační soubory

Impro pro divadla - stačí si vybrat

Sama vedu dva soubory, jeden improvizační (Nepřpravení) a druhý L.O.S. (Lipský ochotnický soubor). Takže impro versus klasika. U obojího potřevujete jak herecké dovednosti, tak schopnost improvizovat. A proto, ať už se věnujete jakémukoliv divadlu, improvizační dovednosti se hodí a projeví všude.

Dopřejte si pro váš soubor společnou intenzivní práci, která vás pozvedne a posílí vaši hereckou sebedůvěru nejen na jevišti.

Takový kurz může proběhnou u vás, vevaší trenérně, vevašem divadle na poptávku nebo můžete jako soubor přijet za mnouna Vysočinu, kde mám pro trénování podmínky.

Popis variant

Pro ochotnické a amatérské soubory

Kurz pro činoherní soubory: "Improvizace pro klasické herce" je navržen na míru činoherním a amatérským divadelním souborům, které jsou zvyklé pracovat s pevně daným textem, ale chtějí osvěžit svůj herecký rejstřík a posílit pohotovost, spontaneitu a autenticitu projevu. Improvizační techniky rozvíjejí v hercích schopnost být přítomní v momentu, vnímat své partnery na jevišti, tvořit živé reakce a zároveň vylepšují rytmus scény, timing i práci s napětím. Kurz vede zkušená lektorka divadelní improvizace, která zároveň přináší tipy ze své herecké a pedagogické praxe. Během dne se soubor skrze praktická cvičení naučí základní principy improvizace: naslouchání, „ano, a...“, práce s nabídkou, emoce, postava a vztah. Herci si vyzkouší hravá cvičení, která posílí skupinovou energii a uvolní tělo i hlas. Součástí jsou i herecké triky pro větší výrazovost, práci s tichem, stavění scény nebo tvorbu autentických dialogů. Výsledkem je soubor, který umí živě reagovat na jevišti, nebojí se chyb a přináší divákovi živý a přesvědčivý zážitek i mimo pevný text.

Pro improvizační soubory

Kurz pro improvizační soubory: short formy i longformy level up je určen improvizačním souborům, které mají za sebou základní zkušenosti s improvizací, pravidelně vystupují, ale chtějí posunout kvalitu svého hraní na další úroveň. V centru pozornosti je scénické herectví, věrohodný vztah na jevišti, práce s emocí, napětím, temporytmem i hloubkou postavy. Cílem není jen pobavit, ale opravdu diváka dojmout, strhnout, vtáhnout do příběhu. Kurz také nabízí ochutnávku specifických longformových formátů, které dávají souborům nový tvůrčí rámec. V průběhu kurzu si účastníci zlepší práci se stavbou scény, naučí se vnímat oblouk postavy, vracet motivy, vytvářet atmosféru a ladit rytmus celé inscenace. Trénujeme spolupráci v rámci souboru, rozpoznání dynamiky mezi postavami a jemnou práci s nabídkami. Lze se domluvit na cíleném tréninku konkrétních longforem jako Tarantino, Motel, Nemocnice (seriálová struktura), No Exit, Vlak, Severská krimi a další. Každý formát je rozebrán, nacvičen v klíčových krocích a vyzkoušen v praxi – tak, aby se dal hned použít na jevišti.

O lektorce

Monika Nevolová

Jsem psycholožka, koučka a lektorka komunikace. Jelikož školím nejčastěji storytelling, příběh mi opravdu není lhostejný. Jsem hráčka a trenérka improvizační skupiny Nepřipravení. Trénujeme, vystupujeme, bavíme se tím. Jsem televizní dramaturg, a tak mě zajímá, jak vypadá celkový tvar toho, co vytvářím, zvlášť pokud to má patřit na jeviště. Jezdím ráda na zahraniční divadelní festivaly nabýt nové dovednosti pro hraní i trénování.

Mými zahraničními učiteli byli Rod Ben Zeev, Inbal Lori, Lee White, Jim Libby, Pavel Najgebauer, Simon Ellul, Emily Jane Kerr, Martin Baré, Orla Mc Govern, Johnatan Pitts, Tim Orr, Remi Bertrand, Jessica Arjet, Amdrew Hefler, Nick Byrne a další.

Kombinaci těchto vlivů nabízím i vám ve svých workshopech.

Workshop je pro mě takový tréninkový výstupů festivalů a workshopů, které navštěvuji v zahraničí, a ráda tyto přístupy vyzkouším teď společně s vámi, abychom to mohli zdárně využívat na jevišti.

 

Zajímá mě takový trénik

Vyplň své údaje a odešli mi potenciální poptávku či dotaz,
budu se těšit na společnou práci!